BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, July 14, 2011

adik demam campak




kesian adik...semalam adik genap 7 bulan..mase amek die kat taska, mukanya dah merah2..ingatkan ruam tp bile pikir2 semula mungkin campak..terus telefon mak tanye & mak pun ckp campak kot..org jawa ckp 'gabakken'...patutlah die demam dari hari sabtu lps...hari ahad dah bwk gie klinik & smlm pun demamnya dah baik..rupenya demam nak kuar campak..sian anak ibu..

pas maghrib ibu bwk gie klinik zalfah, bangi..doc pun confirmkan adik kene campak..bdn pun dah naik skit2..doc bagi ubat gatal & calamine lotion...doc ckp akan berjangkit tp hari nie ibu antau gak adik kat taska..niat hati mmg nak cuti tp ibu nak kene siapkan keje skit..besok ibu mintak cuti yea syg..

adik walaupun x sihat, tetap aktif..adik pun same cam kakak farhanah..tak meragam sgt..ubat mmg sng sgt nak di bagi..kalu bg adik ubat, kakak pun nak jugak..siap ckp 'kakak pun demam, ibu'...semoga adik cepat sembuh yea syg...


nak berdiri kat meja plak

nak amek beg kakak

suka bile berjaya berdiri

adik dah pandai...yeayyy!!!

bye...



5 comments:

mizah said...

alahai..gerammnya dia dah pandai berdiri rambatan ye...aufa gak belum pandai...hihihihi...semoga adik atiqah cepat pulih :)

Vna Sandhu said...

ala ciannya kat adik..xpe adik kuat kan? semoga cepat sembuh ye

sekejap je dh besar adik nie..ingat lagi masa kite berdua menghitung hari nk bersalin kan, arra? heheheee

Krsty Pinky said...

ajaibnye nama demam campak "gabbaken"...mcm gaban jek bunyi dia..
blk nk tanye hubbyla sebutan yg btol...hehehe

Norazrani Maamin said...

wina: a'ah..mmg cam kjp jea adik dah bsr..pastue lasak bkn main..hihi

krsty: cube tanye kalu hubby tau..hehe

armouris said...

lagi info tentang demam campak di SIHAT SELALU - Demam Campak Berjangkit