BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, August 9, 2011

puasa & hasil susu...

Alhamdulillah, dah 9 hari umat islam berpuasa...ibu pun masih belum 'bercuti'..harap2 x cuti puasa lg thn nie...hehehe

lain rasenya bile waktu bersahur & berbuka tanpa abahnya...nasib baik adik ibu & adik ipar duduk sekali..x de lah sunyi sgt & masih ade kwn teman makan..adik atiqah plak peneman ibu bersahur..pantang ibu bangun, die pun bangun same..maklumlah asyik 'ngempeng' jea sepanjang malam..kakak farhanah mmg x penah bangun sahur sejak kecik lg..sng ibu die...tugas memasak sahur ibu mmg bagi kat makcik ilin (adik ipar)..so ibu bangun, wat air jea..pas sahur, ibu msk bubur adik atiqah, kemas brg2 nak bwk ke taska & iron baju keje...sepanjang abah x de, ibu kene antau & amek makcik ilin keje..kul 7.30 kami dah keluar sbb makcik ilin masuk keje kul 8..ibu plak kiranya bleh sampe opis sblm kul 9...bagus2 sbb kalu x antau makcik, selalunya kul 10 baru sampe opis..hehehe

hasil susu ibu memule 'suram' skit...hari pertama pam kat opis (2 sessi) dpt 4oz jea..hari ke-2 = 6oz & hari ke-3 = 6oz jugak..ibu risau so blk keje hari ke-3 ibu beli 'Motillium' kat farmasi bwh opis..1 papan = 10 biji harganya RM4 jea...ibu try beli 3 papan dulu...pas buka ibu amek 2 biji...sahur pun ibu amek 2 biji...ikut saranan kak Ariss...alhamdulillah, hari ke-4 tue ibu dpt pam 8oz & hari ke-5 (jumaat) ibu dpt 9oz...suka sgt2..nmpknya hasil susu ibu dah kembali byk..mlm2 bile tido pun dah meleleh2 kat baju...hehehe

hasil hari ke-5 = 9oz

sabtu ahad mmg ibu x pam..bagi direct jea...smlm dpt 8oz jugak..masih boleh tersenyum gembira...balik nie nak beli lg pil tue..wat bekalan bulan puasa nie..hehe

bye...

2 comments:

Krsty Pinky said...

wahhh..bagusnya...tingin juga!!
ade pape side effect tak ye?

Norazrani Maamin said...

krsty, kalu nak tau side effect kene tanye kak ariss..die lebih tau...hehee