BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, October 19, 2012

~ Baru Bermula ~


Pertengahan bulan Jun lepas, hal2 rumah telah pun selesai...dan bermula bulan 7, ibu dah pun membayar loan bulanan kat bank...tapi disebabkan mase tue nak raya & ayah pun sdg sibuk sgt2, jadi kami belum buat ape2 kat umah tue..hujung bulan 10 lepas, baru ayah berkesempatan datang...ayah amek mase 5 hari utk pasang tiles & wat kabinet dapur..tue aje keje yg sempat ayah buat sebab kebetulan hujung minggu tue ade saudara kat kg buat kenduri kahwin...pertengahan bulan 11 pulak, adik ibu nak kahwin...jadi ayah cakap, kerja2 yg tertangguh tue akan dibuat selepas selesai majlis besok..ibu ok jea...hehe

sementara tue, abah upah indon pecahkan tingkap depan...tingkap tue nak diganti dgn pintu...dan sekarang, kerja2 'rewiring' pulak tengah berjalan...kira tgh 'huru hara' lah umah tue skrg...ibu pun blum surver harga utk kitchen kabinet & wardrobe dlm bilik..harap2 abah boleh luangkan mase hujung minggu nie...kami bercadang nak pindah hujung bulan depan...harap2 semua kerja dapat siap sepenuhnya...

lepas nie nak mengecat & packing barang2 pulak...sib baik umah sewa sekarang kat tingkat 1...jadi, bolehlah diangkut sikit2 barang2 semua...kakak farhanah yg paling tak sabar sbb die dapat bilik sendiri...dah siap suh abah cat kaler pink + pepel..pastue byk barang2 yg dia request letak dlm bilik die...emmmm...pandai2 jea anak dara nie...huhu


ayah tgh pasang tiles

nampaknya, ibu kene wat keje2 mengemas sikit2...takut tak larat plak besok nak buat sekali harung semuanya...huhu

tak sabarnya nak pindah & duduk umah sendiri...walaupun kecik, yang penting umah sendiri...hehe

bye..

2 comments:

zaril said...

Tahniah kak.. dah dpt duduk rumah sendiri..

Norazrani Maamin said...

tq liza...lega bile dpt dok umah sendiri..baru best nak mendeko..hehee