BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, May 4, 2011

cerita kenduri doa selamat & cukur jambul

cite kenduri dah lame berlalu (24/4/2011)...ibu x upload gambar sebab semua gambar kat dlm kemera adik ibu..huhu...selalunya kenduri kat umah ibu dibuat pada waktu mlm & menu utama semestinya nasi ambeng...tapi disebabkan mak nak panggil kumpulan yassin, so buat pas zuhur..menu plak ayah nak masak nasi beriani, daging black pepper, ayam goreng, rendang ayam, paceri mangga, mcm2 jenis kuih, serabai, cendol & byk lagi (gambar x sempat nak amek)...memang meriah juadah hari tue...

majlis nie dibuat utk kenduri doa selamat sempena ayah dah sembuh & sihat seperti sedia kala (walaupun belum 100%) & cukur jambul adik atiqah...jemputan org2 masjid (lelaki) pas zuhur & disambung plak oleh kumpulan yassin (perempuan) kul 3 ptg...so adik atiqah dicukur jambul oleh kaum2 ibu (gunting rambut skit jea)...sib baik adik berkelakuan baik sepanjang majlis..baik anak ibu...

abah ngah sambut org dtg

adik pelik jea tgk org gunting rambut die

ayah plak gunting

nek ngah plak

mak plak

'pengantin' dgn ibu

kami bertiga..mane kakak yek?

ahli basuh pinggan

ooo..kakak bz main ngan amer..

kwn2 angah

oklah tue aje nak cite...hehehe

bye...

5 comments:

sasha @ mumyalya said...

kak..
sha tak sempat nak pi haritu..sibuk sgt kak..sori..tapi,apa pun..dak 2 orang tu mmg chumel..hehe :)

Norazrani Maamin said...

x pe sha..lain kali bleh jumpe..bukan jauh benau pun...hehehe

ramizah said...

kalau orang jawa cukur jambul mesti tak botakkan kepala baby kan? ke atiqah dah botak dulu?

Norazrani Maamin said...

yea ke ramizah?kebetulan kot..anak2 buah akak mmg semua x dibotakkan..hehe

atiqah blum dibotakkan pun..mmg x nak botakkan..syg rambut die...hikss

syayassir said...

bestnya kenduri cukur jambul...
kalau bukan dalam pantang, nak je ajak cik abang ke sana... sambil2 boleh jalan... hehe..