BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, December 20, 2011

kakak Farhanah tak sihat

kakak farhanah muntah2 dari ahad (11/12) pagi...mase tue kat kampung..tibe2 kul 1 pg kakak farhanah muntah..abis semua keluar balik ape yg dimakan mase siang hari..memule setiap 1 jam sekali..pastue kul 3.30pg kuar plak yg hijau/kuning pahit tue...kesian sgt ibu tgk...kul 4 die mintak nak cakap ngan abah..so ibu pun tel lah abah..nasib baik abah belum tido..dptlah die bercakap kejap...ibu mmg tak lena nak tido..kalu boleh cepatlah pagi sbb nak bwk gie klinik...kul 9 pagi baru ibu bwk gie klinik semabok (24 jam)...mak mmg bagi baldi kecik suh wat tadah muntah...jumpe doc india..die ckp tonsil kakak merah..ade jangkitan kuman sbb tue die muntah2..doc bg ubat muntah & buang angin jea...sampe umah kakak masih lg muntah2..ape yg dia mkn @ minum semua keluar balik...kesian anak ibu...

malamnya, ibu plak muntah2...abis keluar semua yg ibu makan...tak sabar gak nak tggu pagi sbb nak gie klinik..kakak masih lagi muntah2...isnin pagi, dalam kul 9 ibu gie klinik Amal telok mas plak...doc ckp angin..kakak pun jumpe doc lg sbb muntah2nya masih belum berkurangan...sudahnya sepanjang hari kami anak beranak melepek tido...adik atiqah nasib baik tak banyak ragam...mak usunya yg jg...tapi kesian bile adik menyusu badan, ibu rase cair sgt susu ibu..sebab ibu pun takde selera nak mkn & minum...kesian adik...

malam tue dlm kul 8.30 kami balik ke kajang..ibu dah tak muntah2 tapi kakak masih lagi..ibu dah tak sedap badan..nak amek mc tapi cam tak patut plak..lgpun ibu dah buat kek coklat utk dihantar ke taska adik sempena besday die...so pagi tue, ibu gagahkan lah jugak kaki ke opis..ptg mase amek kakak kat taska, bs ckp die masih muntah slps minum susu...mkn mmg tak mau...ibu sggh ke giant & beli susu lactogen...nak cube tukar susu dulu...alhamdulillah, pas minum susu kakak dah tak muntah..ibu pun ade beli air kelapa muda mase blk keje...byk jugak kakak minum..pukul 3 pagi (rabu) kakak bangun mintak susu & nasi...pas mkn nasi 2 suap, kakak muntah lagi...risaunya ibu...

dekat opis ibu dah tak sedap hati...ptg nie nak bwk jumpe paed annur pulak..so ibu balik awal..kul 4 amek anak2 & terus ke annur bangi..dlm perjalanan kakak masih muntah selepas ibu bagi roti..doc chek kakak & bgtau mmg amek mase nak baik muntah2 nie...cube bagi mkn dlm amaun yg sikit...bg bubur, sup & makanan yg tak terlalu berat...doc bg susu & ubat vitamin..alhamdulillah, mlm tue kakak dah tak muntah lagi..khamis ibu cuti sbb nak enjet adik atiqah...sambung cuti hari jumaat pulak...so ibu mmg pantau & jg pemakanan kakak...dan kakak pun sihat semula...selepas die nak mkn, mcm2 die mintak...berselera betul die mkn bile ibu masakkan sup campbell..1 tin tue die mkn sorang..pastue nak nasi, susu & sup lagi...syukur alhamdulillah...

dekat 5 hari kakak farhanah muntah2 & tak makan...beratnya turun 2 kg...mase jumpe doc annur, tggl 13kg jea berat kakak...sian anak ibu...huhu



buah hati pengarang jantung ibu....



semoga sihat selalu yea sayang....



** psttt...bile anak2 tak sihat, ibu terus teringat kat abahnya...selalu kalu anak2 demam abah paling rajin jaga dieorg...bile abah takde, ibu rase penat & letih sgt...mane nak handle adik lagi...menangis gak ibu mase mlm kakak muntah2 tue (umah kajang)...RINDU kat abahnya...huhu



bye...


1 comments:

:: Mrs.Eady :: said...

alahai...sian kakak..