BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, December 27, 2011

Abah balik???

Abah balik???suprise gitu...hahahahaa

jumaat malam abah baru bagitau dpt balik sok ptg (sabtu)...flightnya kul 6 ptg dari Doha..sgt2 hepi ibu bile abah bagitau..xcited nak tggu kat KLIA kul 6 pg..tetibe abah ckp transit kat Bahrain dulu..kul 2ptg (ahad) baru sampe KLIA...huh, terus rase lamaaaaaa sgt nak jumpe....tak sabar okeh....hahahaaha

sepatutnya ibu balik kg sabtu ptg..tumpang angah jea..so bile tak jadik, duduklah kami anak beranak kat umah jea..terase lame nak tggu tengahari ahad...gedik jea..hehee

kul 1 ptg (ahad) ibu keluar umah..dah siap2 bwk bag baju..pas amek abah terus nak balik kg...kami sampe KLIA kul 1.50ptg..tgk flight belum sampe lg..ETA kul 2.05ptg...sabar2...anak2 plak bukan main seronok kat sane..adik tak mau dipegang..nak berjalan & mengejor kakak jea kejenya...kul 2.10 abah tel bgtau dah landing...tggulah kami 3 beranak kat 'ketibaan antarabangsa' dgn sabar...heheehe



kakak & adik...tengah tggu abah nie...


yeayyy...abah dah sampe...kakak hepi giler..adik plak terpinga2...heheee


pastue kami terus balik melaka...ade kwn2 ibu nak datang umah kul 5ptg ...berdesup abah bawak kete..alhamdulillah, kami sampe umah kampung tepat kul 5ptg...terus ibu siap2kan ape yg patut...hehe

jom kita skodeng ape ole2 yg abah bwk untuk kami anak beranak...


1. henpon baru untuk ibu & kakak...

abah belikan ibu hp samsung galaxy pro & dapat free hp samsung flip..hp kecik tue kakak punya..bukan main suka die bile dpt hp..kejap2 tanye 'mane hp kakak'..pastue berlakon tgh berbual ngan kawannya...hehee..ibu tak masukkan sim kad pun..so bolehlah die wat main..skrg ibu gune hp Nokia E6...sejak akhir nie mmg dah nazak skit hp tue sbb adik atiqah dok buat main..bile ibu dpt hp baru, mestilah seronok...hihihi


henfon kami...


henfon kakak...


2. Jam tangan Casio untuk ibu...

sebenarnya jam tangan ibu yg Bonia (hantaran mase kahwin tahun 2005) rosak sebelum abah gie Doha lagi..ingat nak antau repair tp tak terantau pun..buat sementara ibu beli jam harga RM15 kat tesco...jadiklah janji boleh tgk mase sbb ibu jenis tak boleh kalu tak pakai jam..lain benor rasenya..jadi bile abah hulur jam tue, ibu sgt2 tersentuh hati..tetibe rase sayu ngan pemberian abah kali nie...huhu



jam tangan ibu...



3. kamera...

dah lame ibu nak beli kamera digital...tapi tak terbeli2 lagi...selalu gune kamera hp jea..kalu tak pun pinjam kamera along @ adik..ibu mmg mintak abah belikan..tak kisah kamera ape janji boleh amek gambar anak2..yea la, kamera hp ibu bukan cantik sgt..lagipun ibu bukan jenis mintak kamera canggih2 yg ribu riban tue...asalkan ade jea...hehehe

abah belikan kamera Olympus nie...puas lah kakak amek gambau kami..dielah yg paling suka sbb dpt amek gambau macam2...bile abah tgk dlm bagnya, kotak kamera nie abah tertinggal..taklah kabel USB & charger baterinya..jadi abah suh amek kamera yg die beli untuk opisnya...ibu tak kisah pun...mane2 pun boleh...hehee



kamera yg sepatutnya jadi milik kami



pengganti kamera kami...


4. barang untuk kakak & adik...

abah belikan beberapa helai baju untuk anak2, sepasang kasut utk kakak & sehelai jeans utk adik...baju2 yg abah beli jenis sweater & berlengan panjang..sebabnya kat sane ngah musim sejuk...abah ckp die berkenan yg jenis gitu, so die belilah...ibu tak kisah pun...pasnie bleh ajak abah gie tempat sejuk pulak..teringin nak gie bukit tinggi...hahahaahaa



contoh baju yg abah beli...


baju & jeans yg abah belikan utk adik...

disebabkan abah balik secara tiba2, takdelah ole2 utk org lain...barang2 kat atas abah beli skit2 sebelum..so mmg dah ready & tinggal bwk balik jea..

sejujurnya selame ibu kenal abah (nak masuk 15 thn), baru kali nie ibu dapat macam2...6 tahun usia perkahwinan kami, duit gaji hanya cukup2 untuk makan, pakai & keperluan harian lain...tak pernah ibu mintak ape2 sbb ibu tau abah tak mampu nak bagi...kami jarang mkn luar sbb ibu lebih suka masak kat rumah..nak jalan2 bercuti jauh sekali...kalu dpt pun 1 kali setahun..sebab ape?sebab ianya memerlukan belanja yg banyak..hp plak, ibu tak pernah beli..2 biji hp ibu sebelum nie, kontraktor yg bagi...ibu gune selagi boleh pakai..barang kemas jauh sekali...dan kalau nak dicerita kepayahan hidup kami, terlalu byk rasenya..tak terluah kerana hanya kami yg merasainya...huhu

Alhamdulillah, rezeki abah semakin bertambah selepas abah di hantar ke Doha...sekurang-kurangnya kami dah ade sedikit simpanan...dan terbaru, kami bercadang nak beli rumah kat blok yg kami sewa skg..semoga urusan pembelian rumah ini dipermudahkan...amin

terima kasih abah atas semua pemberian abah...ibu sgt2 hargainya..susah senang akan kita lalui bersama...semoga kehidupan kita sekeluarga akan lebih baik selepas ini..amin3x

I LOVE U SO MUCH, Abah....

bye...


3 comments:

mizah said...

wahhh...tumpang senyum n happy tgk hadiah2 tu...mesti berbunga je rasa kan..syukur kan, dimurahkan rezeki...semoga kak arra sekeluarga sentiasa murah rezeki lepas ni,dipermudahkan urusan beli rumah..bestnya!!! :)

:: Mrs.Eady :: said...

rindu rinduan gituuu..

Norazrani Maamin said...

time kasih mizah...rezeki utk anak2..alhamdulillah, bersyukur sgt dgn rezeki yg Allah bagi..amin